تبلیغات
قرآن وعترت - انتخابات و رهبری در قرآن
انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی...
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما
«بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم»

«وَ إِن یَكَادُ الَّذِینَ كَفَرُوا لَیُزْلِقُونَكَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُــوا الـــذِّكْرَ

وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا

ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِینَ»

آیه(51و52) سوره : قلم
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی
آماروبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
دیگر امکانات
تحلیل آمار سایت و وبلاگ
مطالب اخیر وبگاه
بسم اللّه الّرحمن الّرحیم
درخدمت جوانان و خواهران و برادران انجمن‌های اسلامی دبیرستان‌ها هستیم. بحث ما بحثی است كه از یك طرف آن غدیر است و طرف دیگر آن انتخابات است. رهبری در غدیر و انتخابات، موضوع بحث ماست. در جلسه‌ی قبل پیرامون غدیر خم و اهمیت مسئله‌ی رهبری صحبت كردیم و اهمیت رهبری بدان اندازه است كه امام رضا می‌فرماید: اگر رهبر نباشد نظام سقوط می‌كند. «إِنَّ الْإِمَامَةَ زِمَامُ الدِّینِ وَ نِظَامُ الْمُسْلِمِینَ»(كافى، ج‏1، ص‏198) یعنی امامت نظام مسلمین است. 
رهبری آن قدر مهم است كه خدا به پیامبرش فرمود: اگر رهبر جدید را تعیین نكنی، زحمت‌هایی كه كشیدی، هدرخواهد رفت. درحالی كه خدا زحمت‌ها را هدر نمی‌دهد «وَ ما كانَ اللَّهُ لِیُضیعَ إیمانَكُمْ»(بقره/143) خدا ایمان را ضایع نمی‌كند. اگر رهبری نباشد، مردم به راه كج می‌روند. «وَ ما كانَ اللَّهُ لِیُضِلَّ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَداهُمْ»(توبه/115) خدا مردمی را كه هدایت كرده است، كج نخواهد كرد. البته خودشان ممكن است كج شوند. ولی خدا آن‌ها را كج نمی‌كند. یعنی اگر ماشین را وسط جاده برد، برای او جاده را با چراغ روشن نگاه می‌دارد. 
هیچ قانونی را خداوند در قرآن نیاورده است، كه اگر انجام ندهی تمامی زحماتت نابود است، اما درمورد امامت و رهبری جدید به پیامبر گفته است كه اگر امامت و رهبری جدید معین نشود تمامی زحماتت نابود است «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»(مائده/67) حدیثی داریم: «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‏ءٍ كَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ»(كافى، ج‏2، ص‏18) بنای اسلام بر چند پایه است و یكی از آن پایه‌ها امامت است و در احادیث دیگری داریم كه این پایه از بقیه‌ی پایه‌ها مهم‌تر است. رهبری به قدری مهم است كه در حدیث داریم: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً»(الصراط المستقیم، ج‏2، ص‏277) هر كس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد و بین او و رهبری میانه‌ای نباشد، یعنی اصول دین او، خوراك، پوشاك، مسكن است و كاری به نظام سیاسی و رهبری حق و باطل ندارد. اگر كسی این گونه بمیرد، «مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً» مثل این است كه در زمان جاهلیت مرده است. چون اگر انسان از چشم یا عقل خود استفاده نكند، گویی اصلاً چشم و عقل ندارد. زمان جاهلیت هم دین نبود ولی حالا هم كه اسلام آمد، اگر كسی رهبر اسلام را نشناسد «مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً» به مرگ جاهلی از دنیا رفته است «وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»(أمالى صدوق، ص‏235) ولایت علی(ع) دژ و قلعه‌ی خداوند است و كسی كه در این قلعه باشد در امان است. یعنی هر كس رهبری معصوم و جانشینان او را بپذیرد بیمه می‌شود. و در امان خواهد بود مثل بچه‌ای كه دستش را در دست پدر می‌گذارد و از گزند و آسیب جوانان سوء، در امان خواهد بود. 

برای مطالعه ی متن کامل به ادامه ی مطلب بروید.
اگر دست امت هم در دست امام بود، ابر قدرت‌های دنیا نمی‌توانند آسیبی به آن‌ها برسانند. چون می‌گویند این‌ها با امام هستند و نمی‌شود با این‌ها كاری كرد. 
و باز هم چنین حدیثی داریم كه: «كَلِمَةُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ قَالَهَا دَخَلَ حِصْنِی وَ مَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»(كشف‏الغمة، ج‏2، ص‏308) یعنی توحید هم قلعه‌ی محكم است، پس پیداست كه توحید و رهبری حق، خاصیت یكسانی دارند و نتیجه‌ی واحدی دارند و مثل قرص و آمپولی كه هر دو یك خاصیت دارند، این دو هم نتیجه‌ی واحدی را به ارمغان می‌آوردند. 
داریم كه امامت عهد خداوند است و حضرت ابراهیم وقتی پیامبر شد و به مقام امامت و رهبری رسید از خداوند خواست تا این امامت را به ذریه و نسل او هم در طول تاریخ بدهد كه خدا در جواب گفت: «لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ»(بقره/124) و این مورد به این مطلب اشاره دارد كه: امامت، عهد خداوند است. 
دختران و پسران ما كه فریب منافقین را خوردند، به این دلیل بود كه با یك عالم عمیق رابطه‌ی علمی نداشتند. چون اگر از همان ابتدا كه حرفی را می‌شنیدند، تحقیق و بررسی می‌كردند و نزد عالمی بازگو می‌كردند، گرفتار منافقین نمی‌شدند. مثل بچه‌ای كه دست خود را از دست پدررها می‌كند و گرفتار اراذل محله می‌شود. 
پیامبر كمتر خطبه‌ی یك ساعته داشته است. چون خطبه‌ی نماز جمعه‌ی پیامبر بیش از یك ربع طول نمی‌كشید، ولی رهبری به قدری مهم است كه پیامبر 4 ساعت زیر آفتاب سوزان سخنرانی می‌كند و اهمیت رهبری به اندازه‌ای است كه پیامبر تهدید می‌شود، كه اگر رهبری را تعیین نكنی، تمام زحماتت هدر خواهد رفت. حال می‌خواهیم به سراغ مسئله‌ی انتخابات برویم كه آیا مسئله‌ای سیاسی است و یا دینی؟ 
شركت در انتخابات: 
من شب قبل مقداری بررسی كردم و دیدم شركت درانتخابات از 12 مسیر آب می‌خورد. تازه این‌ها چیزهایی است كه من بلد هستم و ممكن است بیش‌تر باشد. 
1 - « وامرهم شوری بینهم»(شورى/38)؛ قرآن در سوره شوری می‌فرماید که از مشخصات مؤمنین این است كه در كارهای خود مشورت می‌كنند. پس برای این كه چه كسی رئیس جمهور شود، باید از مردم نظر خواهی كرد. و اگر كسی در انتخابات شركت نكند، یعنی به این دستور قرآن عمل نكرده است. كسی كه نماز می‌خواند ولی در انتخابات شركت نمی‌كند، مسلمان ناقصی است. خداوند در سوره‌ی شوری می‌فرماید: مؤمن كسی است كه «وَ الَّذینَ یَجْتَنِبُونَ كَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ»(شورى/37) یعنی گناه بزرگ و كبیره انجام ندهد. «وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ» و اگر غیض كرد فرو برد. «وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ»(شورى/38) تا خدا با او كاری داشت، استجابت و فرمانبرداری كند. «وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ» نماز را بر پا دارد، كارهایشان را با مشورت انجام دهند، هر چه دارند به دیگران هم بدهند و با دیگران بخورند. پس مؤمن فقط كسی نیست كه نماز می‌خواند. 
2 - «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ»(فتح/29)؛ چون هر چه آمار شركت كنندگان در انتخابات بیش‌تر باشد، كفار بیش‌تر ناراحت می‌شوند و دشمن روی این كه چند میلیون نفر در تشییع جنازه‌ی امام شركت داشتند، حساب می‌كند. و شاید اگر یك یا دو میلیون شركت داشتند دشمن از همه طرف حمله می‌كرد. نمایش مردم و آرایش خوب توسط خبرگان باعث جابجایی سریع و در نتیجه ناراحتی بسیار كفار شد. قرآن به كفار می‌گوید: «مُوتُوا بِغَیْظِكُمْ»(آل عمران/119) یعنی از غیظ بروید بمیرید. و این جوابی بود كه خدا به پیامبر فرمود، تا به كفاری كه نزد او می‌آمدند، بگوید. 
ما هم به كوری چشم كفار و دشمن اگر زمان امام، 15 یا 17 میلیون رأی می‌دادند، الآن همه رأی می‌دهند. پس شركت در انتخابات فرمان خداست. «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها»(نساء/58) به امید روزی كه دخترها و پسرهای ما این آیه‌های كلیدی را به خوبی بلد باشند. همانا خدا امر كرده است كه امانت را به اهلش بدهید. و چه امانتی مهم‌تر از پست و مسئولیت، مثل وزیر و وكیل و امام جماعت و جمعه و. . . است؟ پس كنار كشیدن حرام است و انتخابات سپردن مسئولیت به اهل آن است. 
3- «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ دینِكُمْ»(مائده/3)؛ ما برای یأس كفار 3 كار داریم. (مكتب غنی + رهبر لایق + بیعت مردم، كه مساوی است با یأس كفار) همان طور كه در غدیر خم بعد از تعیین حضرت علی(ع) آیه نازل شد كه «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ كَفَرُوا» یعنی باید طوری باشد كه كفار به این نتیجه برسند كه مسلمانان شكست ناپذیرند. 
معنای عزیز هم همین است. قرآن می‌فرماید: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ»(منافقون/8) مؤمن عزیز است، یعنی چیزی در آن نفوذ نمی‌كند. چون عرب‌ها به زمینی كه چیزی در آن فرو نمی‌رود می‌گویند: «ارض عزاز» یعنی هر چه كلنگ بزنی فرو نمی‌برد. یا اگر دست چرب شده باشد و در نتیجه آب را پس بزند، می‌گویند این دست عزیز شده است. یعنی مؤمن این گونه است كه رحلت امام او را می‌سوزاند، اما شكست نمی‌خورد. داغ می‌بیند ولی شكست نمی‌خورند. 
پس باید مواظب باشیم كه چه چیزی در ما نفوذ می‌كند؟ چیزهایی از قبیل: عكس، فیلم، نمایش، رفیق، ازدواج، و هرچیزی كه در شما نفوذ كند وشما را از اعتقاداتت دور كند معلوم می‌شود که شما عزیز نیستی! 
به پیامبر پیشنهادهای فراوانی شد ولی ایشان فرمود: اگر خورشید را به دست راست و ماه را به دست چپ من بدهید، دست از كار خود نخواهم كشید. یا علی(ع) فرمود: اگر كره‌ی زمین را به من بدهند تا پوست جو را از دهان مورچه بگیرم، این كار را نخواهم كرد و این معنای نفوذ ناپذیری است. 
انتخابات، اهتمام به امور مسلمین است، چون حدیث داریم: «مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ»(كافى، ج‏2، ص‏163) یعنی كسی كه صبح از خواب بیدار شود و اهتمام به امور مسلمان‌ها نداشته باشد، مسلمان نیست. پس فكر هر مسلمانی باید حل مشكلات مسلمانان باشد و شغل باید كلیدی باشد، نه مثل بادكنك فروشی یا سیگار فروشی. برخی هستند كه ساعت‌ها برای درآوردن خرجی خود كار می‌كنند و بقیه‌ی وقتشان را هم در خانه می‌نشینند. پس دو ساعت آن هم برای امور مسلمین نیست و بهتر است این آدم در خانه بنشیند. 
دخترها و پسرهایی كه وضع پدرشان خوب است و احتیاج ندارند، به جای این كه در خانه بنشیند، چند تا از این دانش آموزان تجدیدی را جمع كنند و به آن‌ها كمك كنند یا گلدوزی و خیاطی یاد بدهند یا به پسرها نجاری و مكانیكی یاد بدهند و به هر حال یك كاری برای امور مسلمین انجام بدهند. چون كسی كه هیچ كاره باشد و به فكر خدمت به مسلمانان نباشد، مسلمان نیست. انتخاب رئیس جمهور هم از امور مسلمین است و باید نسبت به آن اهتمام داشت. پس باید در انتخابات شركت كرد. 
مسئولیت دادن: 
شركت در انتخابات مسئولیت دادن است. امیرالمؤمنین 25 سال در خانه نشست، بعد از 25 سال مردم آمدند با علی(ع) بیعت كنند و گفتند: تو امام باش. امام فرمود: « لو لا حضور الحاضر» یعنی چون الآن شما آمدید، من مسئول هستم ولی تا زمانی كه نیامده بودید من مسئول نبودم. مثل این كه تا وقتی نشنیده بودید كه فلانی فقیر است، مسئول نیستید. ولی همین كه فهمیدید مسئول هستید.
یكی از آشنایان ما تابستان مسافرتی كرد، بعد گفت: ما همسایه‌ای داریم كه برای امرار معاش خودش و بچه هایش قالی بافی می‌كنند و كولر و پنكه ندارند و در گرما عرق می‌ریزند ولی من كولر و پنكه دارم و خمس و زكات خود را هم داده‌ام، حال واجب است به او كمك كنم؟ و وقتی می‌روم به مسافرت و تابستان نیستم، پنكه و كولر خود را به او بدهم؟ بله، كه واجب است. اصلاً چطور می‌تواند خیال چنین آدمی با داشتن چنین همسایه‌ای راحت باشد؟ 
حدیث داریم كسی كه اتاقی دارد و می‌تواند به یك مسلمان بدهد و نمی‌دهد، خدا به فرشته‌ها می‌گوید: او یك اتاق به یك مسلمان نداد، پس چطور توقع دارد من به او بهشت بدهم؟ و به عزت و جلال خود قسم می‌خورد كه بهشت را بر او حرام كند و به كسی كه دارد و نمی‌دهد، خدا هم به او نمی‌دهد. خوب، اگر استخر داری، بگذار بچه‌های دیگر هم بیایند و شنا یاد بگیرند. امام صادق(ع) وقتی كه میوه‌ها می‌رسید، دیوار را سوراخ می‌كرد تا بیایند، بخورند و بروند. خدا بخواهد بدهد، می‌دهد. صبح كه بیدار شدید هركسی باید كاری بكند و این كارهای جزئی در امور كلی بسیار مهم است. 
وقتی شما گیلاس می‌خرید و می‌گویید: چرا این قدر گران است؟ به این دلیل است كه كارگر 300 تومان می‌گیرد تا آن‌ها را بچیند. یا آن میوه‌ها چرا حرام می‌شود؟ چون به صرفه نیست كه كارگر جمع كند و درصندوق بریزد. 
بچه مدرسه ای‌ها و انجمن‌های اسلامی این كارهایی كه مثل تهیه مجله می‌كنند، خوب است، ولی چقدر بهتر می‌شود كه بگویند فلان انجمن اسلامی مدرسه، این كوچه را از بی سوادی پاك سازی كرد و كوچه‌های اطراف مدرسه را از بی سواد پاك می‌كند. یا میوه‌های منطقه را در صندوق كردند و یا در دو محصول كمك كردند. و در این خدمت نشاط وجود دارد. نه این كه اگر روزی كاری نداشتید، از بی كاری خوشحال بشوید. روزی كه كاری نداشته باشیم روزی است كه مسلمان نیستیم. مگر می‌شود روزی كار نداشته باشیم؟ باید فكر كنیم كه نكند من مسلمان باشم و در فلان كشور، مردم گاوپرست باشند و خدا در روز قیامت بگوید تو چرا در ایران ماندی؟ چون می‌توانستی زبان آن كشور را یاد بگیری و مردم آن كشور را به اسلام هدایت كنی. 
بی دلیل دل خودتان را به این كه صبح‌ها بگویید «صبّحكم الله» و عصرها بگویید «مسّیكم الله» خوش كرده‌اید و این‌ها بازی درآوردن است و شاید كل این‌ها بازی باشد. 
امیرالمؤمنین فرمود حال كه پیرامون خانه‌ی من جمع شده‌اید من مسئول شده‌ام. «و لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِیَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ»(نهج‏البلاغه، خطبه‏3) ناصر یعنی یاری كننده، حال كه شما جمع شده‌اید و می‌گویید ما همه سرباز تو هستیم، همان كه شما نصرت می‌كنید، حجت بر من تمام شده است و نمی‌توانم در خانه بنشینم. مردم به علی مسئولیت می‌دهند و او را از خانه بیرون می‌آورند. شركت در انتخابات مصداق این آیه است «الَّذینَ اسْتَجابُوا لِلَّهِ وَ الرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذینَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَ اتَّقَوْا أَجْرٌ عَظیمٌ»(آل عمران/172) كسانی كه خدا و رسول را استجابت می‌كنند بعد از این كه. . . 
بگذارید قصه‌اش را برایتان بگویم: 
در جنگ احد عده‌ای زخمی شدند و مسلمانان شكست خوردند و دندان پیامبر شكست و لب مبارك ایشان پاره شد و اعلام كردند كه پیامبر شهید شده است و كفار پیروز شده بودند. كفار با خودشان گفتند: ما كه مسلمانان را شكست دادیم، حمله‌ای دیگر هم بكنیم تا كلاً خلاص شویم و اسلام خاموش بشود. پیلامبر فرمود: ‌ای مسلمانان با این كه بدن هایتان زخمی است ولی باز به جبهه بروید. قرآن می‌فرماید: دوباره برای جبهه لباس پوشیدند و قرآن می‌فرماید: آفرین بر این‌ها «الَّذینَ اسْتَجابُوا لِلَّهِ وَ الرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ» یعنی آفرین بر این‌هایی كه با این كه زخمی بودند و مجروح از جراحت شمشیر، دعوت خدا و رسول را اجابت كردند. 
خانواده‌ی اسیر! با این كه اسیر و مفقود و شهید داده‌ای و گرانی و تورم و موشك است، باز هم در انتخابات شركت كنید. چنان كه امتی با این كه این همه زجر كشید با جمعیت میلیونی در تشییع جنازه‌ی امام شركت كرد و باز هم علی رغم تمام مشكلات و فشارها، برای كوری چشم دشمنان و برای رضای روح امام رأی می‌دهد. مثل امت رسول الله كه علی رغم مشكلات و با این كه شهید و اسیر و مفقود داده بودند، به محض این كه رسول الله فرمود: «قَدْ قَامَتِ الصَّلَاةُ» بر می‌خیزند و درود بر این‌ها و خدا از این‌ها تعریف می‌كند. 
اما انتخابات ایران چند امتیاز دارد كه ما می‌خواهیم آن را بگوییم: 
1 - انتفاعی نیست؛ چون بسیاری از انتخابات انتفاعی است. یهودیان و صهیونیست‌ها به رئیس جمهور آینده‌ی امریكا قبل از انتخابات می‌گویند: اگر آمدی فلان چیز را گران می‌كنی و فلان چیز را آزاد می‌كنی و. . . یعنی اول شیر را در پستان تقسیم می‌كنند، سپس می‌دوشند و از قبل قرارهایشان را می‌گذارند. ولی در ایران چنین نیست و انتفاعی نیست. گاهی انسان می‌داند که اگر فلانی رئیس جمهور شود، به درد ما نمی‌خورد. ولی برای رضای خدا می‌آید. 
2 - انتقامی نیست؛ یعنی به یكی رأی بدهی تا از دیگری رأی كم شود و از بغض آقای(الف) به(ب) رأی می‌دهی. ولی درایران اینگونه نیست. 
3 - عاطفی نیست؛ انتخابات ایران عاطفی نیست كه برای فلانی بی كار است و به جایی برسد. از سر دل سوزی به او رأی بدهیم. مثل این كه به ما زنگ می‌زنند و می‌گویند فلانی عیال وار است و بی كار، دست او را در نهضت بند كنید. گویی نهضت سواد آموزی، كمیته‌ی امداد است. ما می‌خواهیم مردم را با سواد كنیم. گاهی ترحم است و به خاطر دل رحمی چون فلانی پیرمرد و سید و فقیر است. پس دل رحمی نیست و گاهی حتی كسی را خیلی دوست دارند، ولی ایشان به درد فلان كار نمی‌خورد و مثلاً امام جمعه که تعیین می‌كنند باید ببینند او می‌تواند از عهده‌ی این كار برآید یا خیر و كار به این كه فقیر، عالم، ملا یا وارفته است ندارند. پس عاطفی نیست. 
4 - تقلیدی نیست؛ یعنی گاهی پدر به یك نفر رأی می‌دهد و پسر به دیگری یا دو شریك و یا كارگر و كارفرما همین طور است و تقلیدی نیست. 
5 - تعصبی نیست؛ یعنی این طور نیست كه ترك‌ها به ترك و شیرازی‌ها به شیرازی رأی بدهند و همه‌ی این‌ها بت است و ما این بت‌ها راشكسته‌ایم. بت پول، عقده، عواطف، نیاكان، تعصب، و. . . و انتخابات ما خالص و ناب است. و درانتخابات ما حق مهم است و هدف ما رسیدن به حق است و زنجیرها را یك به یك پاره می‌كنیم. 
6 - انتخابات ایران تهدیدی نیست؛ یعنی این طوری نیست كه بگویند اگر در انتخابات شركت نكنید از اداره یا كارخانه، یا ارتش بیرون می‌كنند. 
7 - انتخابات ایران تحمیلی نیست؛ ابرقدرت‌ها و خواست شوروی و آمریكا و. . . تأثیر و اهمیتی ندارد. 
8 - انتخابات ایران حزبی نیست؛ در ایران حزب وجود ندارد و انتخابات ایران آزادانه و عاشقانه است. 
خدا می‌داند كه خوب كشوری داریم و از كشور ما با شرافت‌تر وجود ندارد. زن ما و پسران ما و دختران ما، همه شریف ترین هستند. رهبری، نظام، دین، رسول و امت ما همه بهترین‌ها هستند و فقط عیب درخود ما است كه فلانی دروغ گفت یا حقه زد یا رشوه گرفت و گرنه كلیات یعنی نظام و بافت و اصول و فروع دین ما همه دست اوست. 
یكی مسائل اخلاقی است، مثل این كه یك زنی بدحجاب است یا او نمی‌خواهد درس بخواند و تجدید می‌شود. یا فلانی بد درس می‌دهد و دیگری حوصله‌ی كار كردن ندارد. دیگری به دیگری وام یا عاریه نمی‌دهد. و ما باید محبت‌های درون گروهی‌مان بیش‌تر بشود و گر نه نظام عالی است. 
خدایا، فردا می‌خواهیم به اولین وصیت امام عمل كنیم. امام در وصیتش نوشته است و یكی از جملات آن این است كه دست از این انقلاب برندارید و ما این را می‌دانیم كه اگر فردا در انتخابات شركت كنیم، امام می‌گوید: دستتان درد نكند و ما فردا امام را اولاً از خود راضی می‌كنیم و دوم دشمن را روسیاه خواهیم كرد و سوم، از راه دور پیرمرد وپیرزن با الاغ پای صندوق می‌آیند و آن‌ها را خواهیم آورد و ان شاءالله انتخابات آرامی خواهیم داشت. 
«والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته»



نویسنده هادی سالاری در 02:08 ب.ظ | نظرات()
جمعه 25 فروردین 1396 04:14 ب.ظ
Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
I mean, what you say is important and all. Nevertheless think of if you added some great visuals or video clips to give your posts more, "pop"!
Your content is excellent but with pics and video clips, this site
could definitely be one of the very best in its field.
Terrific blog!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

تحلیل آمار سایت و وبلاگ